Page 23 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

184/7/2011 InfoTrend 23

biti dostupne u 24x7 režimu rada, a broj nji-hovih korisnika i transakcija je nepredvidiv. Tipičan je takav primjer dan na WinDaysima gdje je pokazana web-stranica za krizne tre-nutke (potresi, poplave li druge elementarne nepogode) njemačke pokrajine Baden-Würt-temberg koja je izrađena pomoću Windows Az-ure i SQL Azure tehnologija. U normalnim je okolnostima broj posjetitelja tih stranica ravan nuli, dok u slučaju nepredvidivoga događaja može narasti na nekoliko milijuna u svega ne-koliko minuta. U slučaju IaaS infrastrukture morali bi imati barem jedan stalno raspoloživi virtualni posluživač, dok je u slučaju PaaS riječ samo o aplikaciji čija je cijena instalacije i održavanja u “spavanju” minimalna sve dok sama ne zatraži dodatne resurse. U ponudi Google Apps ona je čak i besplatna.

Microsoftov oblak

Microsoft je konferenciju iskoristio da bi, po prvi put, prikazao kako vode vlastitu IT in-frastrukturu i kako je pripremaju za prelazak

u oblak. Brojke su dojmljive: preko 190 tisuća djelatnika u 106 zemalja svijeta koristi oko 1,2 milijuna PC računala i ostalih uređaja. Dnevno u njihovih 210 tisuća poštanskih sandučića završi oko 3 milijuna internih te još 25 milijuna e-poruka primljenih putem internetske mreže. Od te se brojke 92% poru-ka procjenjuje kao neželjena (spam) pošta. Microsoft koristi oko 7500 produkcijskih posluživača, 764 tisuća SharePoint sjedišta, a za poslovanje koristi SAP ERP instaliran na vlastitome SQL 2008 R2 sustavu i bazom veličine 2.3 Tb.

U posljednjih sedam godina cijenu IT troškova “po glavi” smanjili su sa 7220 na 4037 USD, a njihov ukupni iznos u odnosu na prihode s 80% na 20%. Za tekuću godinu predviđaju da će tek oko 5% aplikacija (čiji troškovi održavanja u ukupnome iznosu dosežu 65%) prebaciti u oblak, do 2013. oko 15% da bi u 2015. čak 80% svih aplikacija imali u ob-laku. Do toga će trenutka 20% aplikacija biti umirovljeno, 50% aplikacija prebacit će se u sadašnjem obliku, ali će raditi na virtualnim računalima, 20% aplikacija doživjet će redi-zajn za novo okruženje, a 10% aplikacija biti će u potpunosti novo napisano. Zanimljivo da u tome trenutku tek 3 tisuće djelatnika tvrtke koristi Exchange Online, dok bi do 2015. svi djelatnici trebali koristiti Exchange Online, SharePoint Online i Lync Online.

Vlastite IT usluge, ali i (buduće) us-luge računarstva u oblaku kroz sva tri mode-la (IaaS, PaaS i SaaS) Microsoft realizira u svojim podatkovnim centrima. Microsoftovi podatkovni centri, kojih prema vlastitomu priznanju ima više od 10, a manje od 100 (točan broj i lokacija poslovna su tajna) ušli su u 4. tehnološku generaciju, a među

InfoTrend: Poštovani gospodine Mak-ovac kada se, kao njen direktor, osvrnete na organizaciju i tijek ovogodišne konfe-rencije, jesu li u potpunosti ispunjena Vaša očekivanja?Biste li nešto izmijenili ili do-radili da se možete vratiti u vrijeme priprema kon-ferencije?

Marko Makovac: WinDaysi su u 2011. godini zabilježili porast posjetitelja. Posebice se to odnosi na poslovnu konferenciju, gdje smo imali oko10 posto više sudionika. Ta činjenica govori kako je interes za tehnologiju, i njenu ulogu u stvaranju poslovnih prednosti, velik te, čak i u vrijeme recesije, istaknut. Osvrnuli smo se na trenutnu „vruću“ temu – cloud computing ili poslovanje u oblaku - te u tom kapacitetu pred-stavili Microsoftova rješenja i tehnologije. Pov-ratne informacije nam govore kako su sudionici i ove godine s konferencije otišli s konkretnim znanjima, informacijama i kontaktima. Drugim riječima, više je razloga zbog kojih možemo biti zadovoljni WinDaysima 11. Naravno uvijek pos-toji prostor za poboljšanja a neka od mogućih prepoznal smo i ove godine. No, riječ je o uobičajenom procesu unaprjeđenja cjelokupnog doživljaja konferencije, koji ćemo primijeniti na WinDaysima 2012.

Svjedoci smo znatno smanjenih ulaganja u IT u gospodarstvu i upravnim struk-turama. Smatrate li da je prisutstvo dijela top managementa iz gospodarstva i poli-tike na WD Business predznak za neka bolja vre-mena ili tek prilika za samopromociju?

Već smo istaknuli da je tehnologija danas ne-odvojiv dio poslovanja. Ujedno, svjesni smo objektivnih okolnosti i trenutnih ekonomskih kre-tanja. Međutim, vjerujemo kako tehnologija u recesijskim vremena dobiva novu dimenziju, jer tvrtkama pruža priliku za smanjenje troškova ali i stvaranje novih poslovnih mogućnosti. Tvrtke koje danas iskoriste prednosti tehnologija poput clou-da u dobroj su poziciji da upravo u tehnologiji pronađu prostor za budući rast. Samim time, činjenicu da smo okupili top menadžment vidim kao priliku za aplikaciju Microsoftovih tehnologija u smjeru izlaska iz krize.

Jesu li već sređene brojke ovogodišnjeg događanja: broj sudionika na obje kon-ferencije – razlika u odnosu na godinu dana ranije, posebno kada je riječ o ko-tizacijama? Koliko se mijenja sastav publike? Što govori analiza zadovoljstva prisutnih?

Broj posjetitelja ovogodišnje WinDays konfe-rencije porastao je - što nas izuzetno veseli. Registriranih posjetitelja ove je godine bilo oko 1600, od čega je pravo pristupa poslovnoj konfer-enciji imalo njih 900. To je 7 posto više nego prošle godine kada smo imali ukupno oko 1500 registriranih za cijelu konferenciju, te oko 20 posto više za njezin poslovni dio.

Iz analize zadovoljstva sudionika kon-ferencije vidimo da je ovogodišnja konferencija dobila više ocjene od prošlogodišnje u gotovo svim segmentima – prosječna je ocjena na kraju tako veća od 4, čime itekako možemo biti zado-

voljni. Od onih koji su sudjelovali u ocjenjivanju ovogodišnje kon-ferencije, njih 91 posto reklo je kako suWinDays dobra poslovna investicija, a 96 posto želi sud-jelovati na konferenciji i sljedeće godine. Te su brojke u svakako ohrabrujuće i pokazuju da Win-Daysi i dalje ostaju središnje

događanje po kojemu se mnogi IT stručnjaci i poslovni ljudi ravnaju u svojim daljnjim odlukama tijekom poslovne godine.

Oko 27 posto posjetitelja ove godine došlo je iz Microsoftovih partnerskih tvrtki, a 6 posto iz samog Microsofta – to znači da gotovo dvije trećine posjetitelja dolaze iz tvrtki koje nisu izravno vezane s Microsoftom, što je podatak koji dodatno naglašava važnost ove konferencije za hrvatsku IT industriju, mnogo šire izvan Micro-softovog ekosustava.

Ako nije poslovna tajna, možete li nam nešto reći o ukupnim fnancijskim poka-zateljima Konferencije?

Microsoft Hrvatska nikad nije gledala na Win-Days konferenciju kao aktivnost koja treba gene-rirati dobit. Za nas su WinDaysi uvijek bili i dalje ostaju ulaganje u lokalnu IT zajednicu i naše korisnike. Konferencija je ove godine s fnancijske strane zatvorena po planu.

Sigurni smo da već razmišljate o 2012. i dalje. Namjeravate li iduće godine zadržati dosadašnji koncept – postoje li dugoročniji planovi razvoja WinDaysa, možda ih možete otkriti, bar u osnovnim crtama?

WinDaysi su „rođeni“ u Opatiji, gdje su se održavali niz godina. Prošle godine smo se preselili u Rovinj i time konferenciji dali novu dimenziju, što okolinom, što prostorom i uvjeti-ma rada. Svake godine osmišljavamo novi i ak-tualan sadržaj te, vjerujem, stvaramo ozračje u kojem sudionici osjećaju da dobivaju vrijednost za svoj novac. U tom smjeru namjeravamo ići i sljedećih godina. Zadaća nam je pratiti nove tehnologije, osluškivati tržište i pružiti svima mogućnost da na konferenciji steknu znanja koja će im možda otvoriti novi prostor za razvoj vlastitog poslovanja.

Što pokazuje analiza sastava sudionika WinDays11, u uvjetima kada je zbog f-nancijskih i gospodarskih prilika sve teže snositi troškove kotizacije, boravka i vre-mena? Jesu li to pojedinci koji dolaze o vlastitom trošku ili bogatije tvrtke koje šalju svoje IT kadrove iz promotivnih razloga „da budu viđene“?

Prema provedenoj analizi možemo reći da je konferenciji prisustvovalo najviše sudionika iz segmenta velikih kompanija, čak 35 posto. Iz re-dova malih i srednjih tvrtki prisustvovalo je njih 32 posto, a udio predstavnika domaćih IT tvrtki bio je 27 posto. Također je zanimljivo da bilježimo veći broj sudionika iz srednjih i velikih tvrtki, u odnosu na pojedince, koji dolaze o vlastitom trošku.

Page 23 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »