Page 29 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

184/7/2011 InfoTrend 29

“platforma kao usluga” (PaaS) koji objed-injuje najbolje od prethodnih dvaju modela i omogućava korisniku usredotočiti se na njem najbitnije sastavnice sustava - poslovne ap-likacije i pripadajuće podatke. Svaki se od tih modela dodatno razlikuje od klasičnoga prema vrsti i opsegu usluga koje nudi (Slika 2).

Korisnicima ove usluge nude se i tri modela isporuke:

1. Privatni oblak (poznat kao interni ili korporativni oblak) zanimljiv je velikim tvrtkama s vlastitim podatkovnim cen-trima koje je moguće dodatno optimizirati primjenom načela virtualizacije ili dis-tribuiranoga računalstva. Na taj način IT odjeli postaju isporučitelji usluga ostalim poslovnim jedinicama tvrtke.

2. Javni oblak koji karakterizira internetski pristup unajmljenim resursima pri čem je sva složenost implementiranih in-forma-cijsko-komunikacijskih rješenja skrivena od pogleda korisnika te kod koje se najveći dio upravljanja i nadzora sustava događa korištenjem internetskih preglednika.

3. Hibridni sustav ujedinjuje neke od značajki prethodno opisanih modela; dio aplikacija, pratećih servisa i podataka smješta se u cloud, dok se ostatak IT sustava i dalje nalazi na vlastitoj infra-strukturi tvrtke. Kvalitetna orkestracija sustava omogućava krajnjim korisnicima neometan dohvat potrebnih podataka, bez obzira na kojoj su fizičkoj lokaciji oni pohranjeni, odnosno na kojoj se lokaciji nalazi poslovna aplikacija koja ih obrađuje i prezentira.

Iako se konkretne instance oblaka međusobno razlikuju, ključni su sastavni ele-menti svake od njih gotovo istovjetni. Fizički i virtualni poslužitelji, skladišta podataka, sustavi za sigurnosnu pohranu podataka, al-ternativni izvori električne energije, preklop-nici, usmjerivači, vatrozidi i više nezavisnih izvora pristupa Internetu (Slika 3) kao i ko-nzola za upravljanje danas su de facto po-stali standard. Ovisno o odabranome modelu i poslovnim potrebama, korisniku je omogućena dinamička alokacija i upravljanje virtualnom okolinom koja se sastoji od poslužitelja opera-tivnih sustava i domenskih nadglednika, baza podataka, poslužitelja elektroničkih poruka, kolaboracijskih okolina i aplikacijskih sustava

prilagođenih specifičnim korisničkim namjenama (Slika 4).

Poslovne vrijednosti za korisnike clouda

Vrijednosti clouda posebno su došle do izražaja u nekoliko posljednjih godi-na, kada se svjetska ekonomska kriza odrazila i na visinu IT budžeta kom-panija, ali i državnih proračuna. Svaka mogućnost smanjenja troškova uz istodo-bno zadržavanje kvalitete i opsega usluga više je no dobro došla.

Vrijednosti koje računalstvo u ob-laku nudi svojim korisnicima višestruke su. Preobrazba iz kapitalnih u operativna

IT ulaganja jedna je od najkonkretnijih finan-cijskih prednosti. Plaćanje samo iskorištenih kapaciteta ili usluga, smanjenje operativnih troškova i njihova predvidivost, znatno manja potreba za zapošljavanjem IT kadrova, brža reakcija na zahtjeve tržišta i kraće vrijeme za isporuku poslovnih vrijednosti kupcima, do-datne su prednosti u odnosu na klasični, pred-cloud model.

Povećana informacijska sigurnost, pouzdanost i dostupnost, skalabilnost, redun-dancija, bolje performanse sustava te smanjeni ukupni troškovi posjedovanja (TCO) dobitna su kombinacija u vremenima kada uprave i menadžment tvrtki opreznije troše IT budžete. Prednosti se sustava ogledaju i u

Slika 2: Klasični model i oblici pružanja IT usluga u oblaku (Izvor: Microsoft Hrvatska)

Slika 3: Tehnološka arhitektura Infodom clouda

Page 29 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »