Page 31 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

184/7/2011 InfoTrend 31

Dostignuća informatičke tehnologije omogućavaju spoj umjetničkoga nadahnuća, znanosti i gospodarskoga razmišljanja

Iskustva

Kako tvrtku i njezine ljude najbolje opisuju njihovi rezultati, što to NOVENA – digital media studio iz Zagreba stvara pitali smo njezina osnivača i direktora. Ervin Šilić je sav svoj dosadašnji profesionalni život posvetio izučavanju suvremenih elektron-skih i informatičkih dostignuća koja omogućavaju virtualni pri-kaz našega životnoga okoliša i integracije svih njegovih vidova u cjelovitu, dinamičnu priču o vrijednim stvarima i događajima koji nas okružuju, a koje često i ne primjećujemo. Strašću znan-stvenoga istraživača, okružen mo-tiviranim suradnicima, ispričao nam je kako se od jedne muzejske postave ili umjetnilčke izložbe može pripremiti znanstveni ili umjetnički doživljaj globalnoga dosega i svjetske kvalitete.

Gradski muzej Varaždin ima izn-imno dobar postav i, zahvaljujući tomu, veliku posjećenost. Ali i jedan veliki problem – njegov se postav sastoji od desetak tisuća kukaca smještenih u 149 ladica i vitrina. U jednokratnome posjetu

zbirka se može samo površno pre-gledati, a za podrobno bi razgle-davanje bili potrebni dani.

Novena je ponudila sljedeće rješenje: fizičko razgledavanje dopuniti multimedijalnim koje će omogućiti da svatko, nakon šetnje kroz muzejski prostor, kompletan postav odnese kući na CD-u i pod-robno pregleda sve što ga zanima,

onda kada mu je to najprikladnije.

U vizualnom smo prikazu koji smo zamislili u okviru projekta nazvanoga Museum to go (po-nesi muzej kući), koristili vlas-tito softversko rješenje, aplikaciju Virtual Guide Tour (VRGT) koja omogućava prikaz prostora u 3D obliku, kao virtualnu panoramu te integraciju medija unutar toga vir-tualnoga prikaza. Pod time mislim na dodatne slike, tekstove, video, audio – dakle čimbenike koji omogućavaju da se prostor može doživjeti na što vjerniji način.

Prvi je korak u ostvarenju projekta bilo kretanje iz dvorane u dvo-ranu u pratnji kustosice, muze-jske savjetnice Antice Bregović, koja je opisivala ono što smo mi

snimali. To je bio autentičan po-datak - mi smo zabilježili ono što bi kustosica ispričala svakomu posjetitelju muzeja. Pritom smo bilježili o kojim je uzorcima gov-orila kako bismo kasnije mogli to ilustrirati snimanjem panorame. Zatim smo, u pripremi scenarija, specijalnim alatima odredili na kojem se mjestu, unutar snim-ljenih panorama, pojavljuje po-jedina slika ili čuje određeni zvuk. Scenarij nas vodi iz jedne dvorane u drugu i tako, kao kroz jedan do-kumentarni prikaz, predstavi cijeli prostor.

Prilikom virtualne šetnje muze-jskim dvoranama naše kretanje kroz prostor možemo u svakome trenutku zaustaviti ili nastaviti preko poveznica koje mogu biti u

Virtualna avantura

Što pokreće pojedinca pa onda i cijele tvrtke da rutini pretpostave istraživanje, dobit ulažu u razvoj, a posao bez izazova zamijene neprekidnim traganjem za novim i boljim?

Prihvatiti takva radna i životna načela mogu samo radoznali, strastveni, upo-rni i beskrajno marljivi. Tragajući za takvim tvrtkama i ljudima, vjerujemo da smo ih pronašli u zagrebačkome studiju Novena.

Ervin Šilić

Klikom na krug prikazati će se panoramski snimak dvorane snimljen upravo s tog mjesta. Klik na strelicu odvest će nas u slijedeću dvvoranu. Museum to go

Page 31 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »