Page 8 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

8 InfoTrend 184/7/2011

stvarnost vizija ostaje beskoristan san, cinična obmana, a ne cilj koji se može dostići. Vođe u učećoj, stvaralačkoj organizaciji glavnu pozornost poklanjanju svrsi i sis-temskoj strukturi, a na isti način uče i druge činiti isto. Vođe uprav-ljaju kreativnom napetošću i tako daju energiju organizaciji. Ov-ladavanje kreativnom napetošću vodi do drukčijega pogleda na stvarnost. Doživljava se sve više pogleda na stvarnost i osjeća da se na stvarnost može zajednički utjecati.

Inovativnost

Da bi se nešto moglo nazvati inovacijom potreban je dokaz na tržištu. Inoviranje nije stvar slučajnosti, kreativnosti, sreće ili nadahnuća. Inovirati se može naučiti uz fino integriranje ra-zuma i intuicije primjenom sus-tava uravnoteženoga propitivanja i zastupanja (vještoga razgovora u funkciji iskrenoga istraživanja) i proučavanja povezanosti or-ganizacije s okruženjem. Ako taj sustav funkcionira, smanjuje se rizik od tvrdoga nepromjenjivoga ponašanja prema postojećim men-talnim modelima zbog kojih i na-jbolje zamisli ostanu neostvarene. Za sposobnost organiza-cije da inovira potrebno je razvi-jati scenarije planiranja, odnosno metode zbrajanja alternativnih težnji u budućnosti. Umjesto pripreme informacija na osnovi kojih menadžeri donose odluke, planiranje se pretvara u mentalnu pripremu i pomoć menadžerima da razmisle o svojem pogledu na svijet, i kako će se morati snalaziti u prepoznatome novome poretku. Time menadžeri, spremi za takve promjene, počinju ozbiljno uzi-mati u obzir nove scenarije i uviđati da su određena postojeća gledišta neodrživa.

Za inovativnost je bitan stupanj otvorenosti i iskrenosti (slobode mišljenja) u organizaciji. U tradicionalnim organizacijama je “tko“ važnije od “što“, a ljudi rade ono što se od njih traži, a ne ono što treba. Tu za inovativnost i nema velikih prilika. Ali tamo gdje prevladava zajednička vizija, gdje osobni interes nije na prvome mjestu, gdje su integrirane partici-pativna i refleksivna otvorenost,

prilike za uspjeh zasnovane na inovativnosti iznimno su velike. Duh otvorenosti i slo-bode jest spremnost služenja drugomu, potpunoj posvećenosti upotpunjavanja drugih da bi mo-gli biti ono što žele, slobodi real-izacije ideja i stvaranja rezultata koji se istinski žele. U takvome okruženju svatko može otvoreno reći što hoće, postoji volja za pre-ispitivanjem vlastitoga i drugih mišljenja i time se potiču funda-mentalna, inovativna rješenja.

Povjerenje

U poduzetništvu se riječ „ljubav“ može prevesti kao „uravnoteženi razvoj“, „društveno-odgovorno poslovanje“, „ stakeholder kon-cept“ ili izgradnja povjerenja. Tek sklad i razumijevanje svih sudi-onika u poduzetničkome pothvatu može osigurati njegov uspjeh i izvjesnost na duge staze. Primjer je takvoga sklada jazz glazba. Za dobar jazz sastav nije bitno to što glazbenici znaju svirati, od njih se traži da znaju kako zajedno

svirati. Istovjetno tomu zahtjevu koncipirana je i funkcionira Bar-celona, današnji nepovrjediv lider u europskome klupskome nogometu.

Prema stakeholder kon-ceptu sedam je interesnih skupina (dionika) zainteresirano za uspjeh poduzetničke organizacije: vlas-nici, upravljači, djelatnici, kupci, dobavljači, ulagači, društvena zajednica. Izgradnja povjerenja (u Engleskoj se koristi naziv „ li-cence to operate “) između svih dionika podrazumijeva nepisani sporazum koji implicira kako svi dionici u osnovi prihvaćaju i podupiru djelovanje organizacije te smatraju njezin utjecaj na širu društvenu zajednicu pozitivnim. Povjerenje je snažan čimbenik koji utječe na to kako se procjenjuje poduzeće. Intenziva i iskrena dvostrana i višestrana komunikacija, dijalog, u svim smjerovima između dionika omogućit će da stupanj povjerenja raste, da se bitne informacije iz-mjenjuju, razumiju i prihvaćaju

Frans Johanson

Johanson je autor uspješnice The Medici Effect, koja je prevedena na osamnaest jezika, a Amazon. com proglasio ju je jednom od deset najboljih poslovnih knjiga:

Kada izgrađujete poduzeće, stva-rate organizaciju koja može im-ati znatan utjecaj na društvo. Ja dolazim iz poslovnih krugova, ali sam vrlo zainteresiran pomoći da svijet postane bolje mjesto na vrlo poseban način.

Životni je cilj Erin Grunwell pomoći učenicima koje je obrazovni sustav otpisao kao beznadne slučajeve da kritički razmišljaju, požele studirati i uključiti se u drušrvo: Osoba koja je na mene ostavila najjači dojam bila je Miep Gies, skromna i hrabra žena koja je dvije godine krila Anu Frank u svojem potkrovlju. Kada je posjetila moje učenike, rekla je “Uradila sam jednostavno ono što sam morala, jer to je jedino bilo ispravno“.

LEADERCAST 2011

glasovi promjena

Neoborivi zakoni vodstva

Sir Ken Robinson

Robinson je međunarodno priznati lider u razvoju krea-tivnosti, inovacije i ljudskih potencijala. Savjet liderima koji teže ostvarenju svojih ciljeva: Ako se slijede vlas-titi instinkti i interesi i ako se vjeruje da se to može postići pravom dozom energ-ije i samopouzdanja većina je ciljeva ostvariva. Bitno je imati jasne ciljeve, ali ostati otvoren prema zanimljivim mogućnostima koje se usput pojavljuju.

Page 8 - infoTrend_184_small

This is a SEO version of infoTrend_184_small. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »