Iz produkcije
JGL Muzej farmacije: multimedijski vodič i izlošci za postav muzeja
22.10.2020
Projekt: JGL Muzej farmacije
Naručitelj: JGL d.d.
Produkcija: Reedesign Studio, AO16 d.o.o., Novena d.o.o.
Vrsta projekta: programiranje, dizajn, 2D/3D modeliranje i animacija, proširena stvarnost (AR), virtualna stvarnost (VR), video produkcija

U Rijeci je 22. listopada otvoren'' JGL Muzej farmacije'', specijalizirani muzej koji predstavlja hrvatsku i svjetsku povijest farmacije, afirmira ljekarništvo i proizvodnju lijekova. Osnivač muzeja ugledna je farmaceutska tvrtka Jadran Galenski laboratorij d.d. iz Rijeke u suradnji s Gradom Rijeka i Muzejem grada Rijeke.
Za postav muzeja izradili smo više multimedijskih izložaka i aplikacija, uključujući N3 Guide multimedijski audio vodič postavom muzeja.
Multimedijski vodič postavom JGL Muzeja farmacije
Stalni muzejski postav JGL Muzeja farmacije ima deset tematskih cjelina (Hortus sanitatis - Vrt ozdravljenja (1), Vremenska lenta s 18 značajnih događaja iz povijesti farmacije (2), Ljekarnički laboratorij (3), kutak u kojem su predstavljene najzaslužnije osobe iz povijesti hrvatske farmacije i kemije (4), Ljekarnička knjižnica (5), Povijest farmacije u Rijeci (6), Oficina, rekonstrukcija ljekarne iz prve polovice 20 st. (7), JGL kutak (8), Zona ljekovitog bilja (9) i Muzejska suvenirnica (10).
Aplikaciju N3 Guide multimedijskog vodiča za vođenje posjetitelja postavom JGL Muzeja farmacije instalirali smo i isporučili na deset tableta zaslona 10''. Vodič ima deset tema vođenja čiji sadržaj korisnik dohvaća slušajući audio naraciju spikera (koja je dohvatljiva i kao tekst), gledajući fotografije na zaslonu vodiča za odabranu temu i putem aplikacija proširene stvarnosti (AR). Svaka tema vođenja označena je brojem koji je vidljivo postavljen u postav na točki vođenja.

Odabrani izlošci u postavu, poput crteža i portreta poznatih farmaceuta, ilustracije zmije kao simbola farmacije prošireni su AR sadržajem (2D i 3D animacijama) i nose oznaku AR+. Kada korisnik prema njima usmjeri vodič, zapravo kameru tableta, oni na zaslonu uređaja virtualno ožive: 3D animirana zmija započne govoriti zašto je kroz povijest upravo ona odabrana kao simbol ljekarništa, prof. Julije Domac prikazan na portretu virtualno oživi i pripovijeda o svojim znanstvenim i stručnim potignućima na polju farmacije, Galen govori o svojoj viziji medicinskog sustava itd.
Posebno dojmljiv AR sadržaj JGL Muzeja farmacije virtualni je 3D ljekarnik Pablo za kojeg se korisniku čini dok ga gleda na zaslonu vodiča da se on zaista i u svojoj prirodnoj veličini nalazi ispred njega u muzeju. Virtualni ljekarnik pripovijeda o svojim motivima bavljenja farmacijom, izazovima struke, ljepotama bavljenja farmacijom.
Vodiči (tableti) su brendirani (naljepnica na poleđini uređaja, trakica za nošenje oko vrata) i isporučeni s custom made 3D printanim punjačem za punjenje i odlaganje tableta.
Aplikacije za touchscreen info kiosk
Jedan dio sadržaja stalnog postava muzeja posjetitelj dohvaća preko multimedijskih aplikacija koje smo programirali i instalirali u touchscreen info kioske postavljene u odabrane tematske cjeline u muzeju. Radi se o aplikacijama ''Vremenska lenta'' i ''JGL d.d.''.
Aplikacija ''Vremenska lenta'' kroz tekst i vizuale (fotografije, ilustracije, skenirane povijesne dokumente) predstavlja 18 važnih događaja s područja farmacije. Nakon osmišljavanja strukture i izrade dizajna sučelja aplikacije programirali smo module za unos sadržaja aplikacije preko našeg CMS sustava (Content Management System – sustav za upravljanje sadržajem). Aplikacija je instalirana na tri touchscreen info kioska ekrana dijagonale 22'' na način da svaki kiosk prikazuje po šest povijesnih događaja.

Aplikacija ''JGL d.d.'' kroz tekst i sadržaj brojnih foto i video galerija predstavlja tvrtku JGL d.d., povijest, razvoj i proizvodni program, poslovne rezultate, društveni angažman i viziju tvrtke i tsl. Aplikacija je instalirana na touchscreen info kiosk ekrana dijagonale 32'' koji je postavljen u muzejskoj cjelini ''JGL kutak''.

Cjelokupni sadržaj obiju aplikacija možemo ažurirati na daljinu prema potrebi Naručitelja.
Aplikacija virtualne stvarnosti ''JGL VR'' za VR naočale Oculus Quest
Novena je 2018. za tvrtku JGL d.d. u suradnji s njenim stručnjacima osmislila i izradila aplikaciju virtualne stvarnosti ''JGL VR'' za potrebe promocije novog antibiotika u portfelju ''Fosfomicin JGL'' na Kongresu koordinacije hrvatske obiteljske medicine u Šibeniku (KoHOM 2018.).
Aplikacija ''JGL VR'' korisnika vodi na virtualno putovanje mokraćnim sustavom uz demonstraciju načina djelovanja Fosfomicina JGL kod liječenja upale mokraćnog mjehura, a s obzirom da je ovaj antibiotik iz skupine pripravaka za bakterijske infekcije namijenjen (i) liječenju ove upale.
Sadržaj aplikacije korisnik dohvaća preko uređaja za virtualnu stvarnost HTC Vive kojeg pokreće računalo jače konfiguracije. Nakon što posluša uvodni dio u obliku naracije spikera, korisnik virtualno putuje u ostakljenoj kapsuli od bubrega do mokraćnog mjehura, a u istom smjeru kao i kapsula putuju i prolaze 3D modeli različitih bakterija (izradili smo i animirali 7 3D modela). Aplikacija korisniku omogućava i interakciju; preko HTC Vive kontrolera kojeg drži u ruci korisnik može virtualno naciljati, uhvatiti i virtualno razgledati odabrani 3D model bakterije koji mu se nakon toga uvećan prikaže i na kontrolnoj ploči kapsule.
S obzirom na odlične reakcije korisnika JGL VR aplikacije na navedenoj prezentaciji, Naručitelj je odlučio VR aplikaciju uvrstiti u stalni postav JGL Muzeja farmacije. Iako su funkcionalnosti aplikacije vrlo intuitivne, korisniku su ipak potrebne minimalne upute o načinu njihova korištenja koje su mu prije dohvaćanja sadržaja aplikacije rado pružili naši demonstratori na navedenom kongresu.

Zbog toga smo za potrebe JGL Muzeja farmacije aplikaciju JGL VR prilagodili za potpuno samostalno korištenje. Posjetitelj muzeja sadržaj VR aplikacije dohvaća preko naočala za virtualnu stvarnost Oculus Quest. Naočale imaju integrirano računalo pa nije potrebna instalacija zasebnog računala. Odmah nakon što korisnik stavi VR naočale na glavu, aplikacija mu prikaže početni screen za odabir jezičnog sučelja aplikacije (hrvatski ili engleski). Nakon što korisnik dvije sekunde zadrži pogled na prikazanoj ikoni zastave države na čijem jeziku želi dohvatiti sadržaj aplikacije, aplikacija se automatski pokrene. Ukoliko korisnik s glave skine VR headset i ne vrati ga na glavu duže od deset sekundi, aplikacija se automatski prekine. Vraćanjem, namještanjem headseta na glavu aplikacija teče od početka.
Sve navedene multimedijske aplikacije i izloške Naručitelju smo isporučili sistemom ''ključ u ruke'' uz jamstvo naknadne administrativne, tehničke i servisne podrške za sve uređaje i sadržaje predmetne isporuke.